تقویت 206 تیپ 5 و تقویت ماشین را انجام بدهیم یا خیر؟

حامد وحیدی
4 شهریور, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

تقویت 206 تیپ 5 و تقویت ماشین را انجام بدهیم یا خیر؟

تقویت 206 تیپ 5 و تقویت ماشین را انجام بدهیم یا خیر؟ تمامی مقاله های این سایت اختصاصی هست و تجربه شده توسط نگارنده هست شما وارد سایتی شدید که از پوست و استخوان تمامی این موارد و دنیای ماشین بازی را شخصا تجربه کردیم.

وقتی بحث تقویت ماشین پیش میاد و در اینجا اختصاصی منظور ما 206 هست مخصوصا تیپ 5، خیلی ها میپرسند اگر خوب بود چرا کارخانه انجام نداد؟ اینجا دو تا بحث خیلی مهم مطرح است.

1- آیا سیف بودن موتور ماشین برای ما مهم هست یا نه؟

2- آیا این ماشین برای استفاده روز مره هست یا خیر برای درگ و یا شب های تعطیلی در عرض یکی دو ساعت از این ماشین استفاده کنیم و دوباره در منزل پارک کنیم؟
خدمت شما باید عرض کنیم، کارخانه علاوه بر سیف بودن و بهترین حالتی که عمر موتور بیشتر باشه خودو رو ستاپ میکند و به مسایل زیست محیطی برای گرفتن استاندارد بشدت توجه میکند. حتی به شرطی که خودرو افت توان بده و از طرفی ارزان جمع شدن خودرو در کارخانه اولویت سازنده است.

پس این سوال که چرا کارخانه مثلا فلان جنسی که برای تقویت ماشین هست را نصب نمیکنه بنا به توضییحات بالا برای کارخانه امکان پذیر نیست. حال برای تقویت تیپ پنج به صورت عامیانه میتوان به دو حالت تقویت شهری و تقویت و ستاپ برای درگ و مسابقات اشاره کرد:

کلا حالت شهری به حالتی گفته میشه که از خودرو میتوان استفاده روز مره کرد حتی با بنزین معمولی ایران

ولی خودروهایی که برای درگ و مسابقات ستاپ میشن اصلا این قابلیت را ندارند و اگر کسی این کار رو انجام میدهد صاحب چند تا ماشین هست که یکی از ماشین های خود رو به این کار اختصاص داده

پس اگر فقط یک ماشین دارید اصلا دنبال تقویت هایی که برای درگ و مسابقات هست نروید به درد شما نمیخورد. ولی حالت شهری حتی برای اشخاصی که یک خودرو دارند هم مناسب هست البته نه دیگه خیلی اسب بخار ماشین را بالا ببرید  چون هر چقدر ماشین بیشتر تقویت بشه از اون ور هم اصطحلاک بیشتر و عمر موتور کمتری خواهد داشت. یعنی دیگر بدین شکل نخواهد بود شبانه استارت بزنید با بنزین معمولی شروع به رفتن به مسافرت کنید قطعا وسط راه به مشکل برخورد خواهید کرد.

تجربه نگارند توی حالتی که سیف ترین حالت برای تقویت تیپ پنج شهری هست و میتوان از این ماشین توان خوبی گرفت و موتور در حالت ایمن و سیف باشه و عمر موتور کم نشه و به این ماشین بشه اعتماد کرد که مسافرت بروید موارد زیر است:

  • پرت و پولیش سرسیلندر
  • پیستون های nfu (کله قندی )
  • داشتن میل سوپاپ در حد میل ۱۰۶ که لیفت زیاد بالایی نداشته باشند
  • هدرز
  • برداشتن سنتر وسط
  • کیت مکشو یک ریمپ متناسب  با لوازمی که دارید

تقویت 206 تیپ 5 و تقویت ماشین را انجام بدهیم یا خیر؟

موارد بالا که عرض شد تجربه ثابت کرده این موارد نه تنها ضرری برای عمر موتور ندارند بلکه علاوه بر اینکه موتور در حالت سیف و ایمن هست از عمر خوبی مثل فابریک برخوردار خواهد بود و این خودرو مثل یه خودروی فابریک قابل اعتماد هست که با ان به مسافرت بروید. اگه از این موارد بخواهیم کمی بالاتر برویم انتظار کم اصطحلاکی مخصوصا با بنزین معمولی ایران نداشته باشید. مخصوصا برای تیپ 5 های توربو.

تقویت 206 تیپ 5 و تقویت ماشین را انجام بدهیم یا خیر؟

باز تاکید میکنم اگر یک خودرو دارید و از ان استفاده روز مره میکنید تقویت بیش از حد مناسب شما نیست و در مرور زمان هزینه های زیاد گریبانگیر شما خواهد بود.

تقویت 206 تیپ 5 و تقویت ماشین را انجام بدهیم یا خیر؟

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.